UYDURMA pasta:)

Bu pastanin resmini bir sitede gordum ama daha degisikti benimki biraz benim elimden farkli cikti:)Orda soylenen tarife hic uymadim cunku gerekli mazlemeler evde yoktu.Ben de uydurdum tek sadik kaldigim sey dis gorunustur.Ici icin dondurma gerekio ya da krem santi yani dondurma gibi doancak birse lasim ben kai bir pasta kremasina benzer bir muhallebi yaptim.Icinme de hindistan cevisi koydum hindisatn cevizli puding gibi birsey yaptim yani.Disi icin de baska bir yerden bir padispanya tarifi aldim.
Pandispanya icin:
4 yumurta
4 yemek kasigi un
4 yemek aksig seker
bir paket kabartma tozu

Yumurta aklari bir kapta iyice kopurtulur.Diger tarafta da yumurta sarialri ile seker cirpilir.Daha sonra yumurta akalri yavasca eklenir enson kabartam tozu ve un elenerek eklenip bir hamur yapilir.Duz dikdortgen bir kalipa dokulur.Benim yoktu kalibim ben de folyoyu iki kat yapip kenarlarindan kivirarak dikdortgen sekli verdim ve duz buyuk bir tepsinin icine koydum.yaklasik 15 dakika 170 derecede pisirdim.Sicakken dikkatlice rulo yapip kenarda beklettim sonra acip icine visne receli surdum sonra tekrar sardim ve buzdolabinda soguttum.Derin yuvarlak bir kabin icine folyo serdim daha sonra ruloyu resimdeki gibi dilimlere keserek icine yerlestirdim.Ortasina da muhallebiyi doktum.En ustune de yine dilimlerle kapadim daha sona folyoyla guzece kapatip once biraz buzlukta sonra da normal buzdolabi katinda 3-4 saat beklettim.Daha sonra ustune buyuk duz bir tabak kapatip ters cevirdim ve bu cikti iste:)Size tavsiye icine kremsantili bir muhallebi koymaniz.Eminim oyle daha guzel olur.Cunku daha guzel donar:)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
merhaba esma,
bu harıka 1 seye benzıyor:)) yeniyor degilmi şaka 1 yana tarıfı sabırsızlıkla beklıyorum...
kucak doluus sevgıler:))
suTLukaHve dedi ki…
tarifi de simdi yazdim boyle rastlanti olur.Simdi birsey daha eklicem:)
Adsız dedi ki…
Aaaaa ne guzel yaaa benim su bulantilarim falan gecse ben de yapmak isteriim. Harika gorunuyorr, ellerine saglik, bak sen de canimin cektigi seyler yapiyorsun diye uzulme, cunku zaten bu aralar yemek yiyemedigim icin pek bir sey farketmiyor, herkes az da olsa kilo alir hamileligin basinda, ben kilo verdim. Bol bol lezzetli lezzetli seyler yapin buralara koyun da benim belki istahim acilir.
Adsız dedi ki…
Selam Esma,
siteni yeni keşfettim, ellerine sağlık. Ben de pastanın içine koyduğun muhallebinin tarifini isterim mümkünse. Teşekkür, sevgiler.
suTLukaHve dedi ki…
merhaba gonula
haklisin sanirim ayni tariften bahsedioruz ama benim mazmelerim yoktu evde kafama gore uydurdum.ama yine de fena olmadi:)
suTLukaHve dedi ki…
Melda hosgeldin siteme!
insallah hosuna gidecek seyler gorebilirsin burda.muhallebiye gelince o tamamen goz karari bir muhallebiyi ama mumkun oldugunca kati yaptim cunku buzlukta sogutuoruz.ama ben sana icine visneli veya herhangir bir meyve aromali krem santi kullanmanitavsiye ederim.ya da herhangi bir muhallebi yaparsin,icine de krem santi eklersin bu sekilde ici dondurma gibi domus olur.boyle kesin olculer verememek cok gicik biliorum.insallah baska tariflerimde tam olculerle veririm.sadece bu pastaya ozel bir olcusuzluk iste:P
Adsız dedi ki…
merhaba esma bende danimarkanin odense sehrinde oyuruyorum.her gun sitene bakiyorum ama cok seyrek araliklarla yaziyorsun. daha sik bekliyoruz tariflerini.
suTLukaHve dedi ki…
merhaba Odense'deki arkadasim:)
bir yandan okul bir yandan danca olunca cok yoruluyorum.azen vakit ayiramiyorum siteye.insallah yeni seyler ekleyebilirim.savgiler..
Adsız dedi ki…
merhaba,ben bu tarifi yabancı bir sitede görmüştüm ama ingilizcem olmadığı için anlayamamıştım,sitenizi tesadüfen gördüm ve bu pastayı görünce ne kadar sevindiğimi anlatamam,hemen akşam eve gidince denedim,pandispanyası biraz yumurta kokuyor gibi oldu ,kremasını normal muhallebi gibi yaptım ve içine ne kadar doğru oldu bilmiyorum ama krema sertleştiriciinden koydum ,çukur bir tabağa dilimlediğim pandispanyayı dizdim ama benimkiler sizinkinden biraz küçük oldu heralde kabından ,ha bu arada sizin dediğiniz gibi yaptım kabınıda folyoyla yani dikdörtgen bir şekil verdim heralde ondan şekil olarak küçük kaldı,kremasınıda döktüm içine üstünede kalan dilimleri korydum 1 gece beklettim,sabaha kadar merak ettim ama nasıl olacak diye uyanır uyanmaz hemen dolaba,baktım krema sert duruyor hemen düz bir tabağa çevirdim gayet güzel çıktı ,ne yalan ben kreması şimdi akcak dedim ama bir şey olmadı allahtan,görüntü her ne kadar sizinki gibi düzgün olmasada benim gibi acemi için hiç fena değil,çok zor gibi görünüyor ama denenmesi gerekir bence ,ellerinize sağlık ,ama bu arada bir şey sorsam keki çok sertti ben bir gece dolapta kalmasına bağlıyorum ama daha yumuşak olabilirmi yani sizinkide öylemi olmuştu,(biraz uzun oldu ama kusura bakmayın...
izmirden sevgiler,gülcem
suTLukaHve dedi ki…
Merhaba Gulcem,
tarifi deneyip begenmenize sevindim.Kekine gelince bu pandispanyalar hep biraz yumurta kokuyorlar..bir sitede bir pandispanya tarifi gormustum orda yumurta sarilarini sekerle cirparken vanilyayi da onla cirpiyordu bir dahaki sefere ben de oyle yapacagim belki o zaman koku gider.Keki ilk pistiginde cok yumusak oluyor.Buzdolabinda uzun sure durdugu icin sertlesmis olabilir siz servis yapmadan bir 10 dakika once cikarirsaniz sertligini kaybeder sanirim.Eger kucuk bir kare kalip olusturmussaniz pandispanyanis daha kucuk bir rulo olmustur sanirim ondan kucuk oldu.Ama kucuk olmasi onemli degil duzgun sekilde kesilmis olmasi yeterli.Ben de cok uzun yazdim ama aklim gelen herseyi yaziyorum.Benim okudugum bir tarifte de pasta en son halini aldiktan sonra uzerine kayisi receli surmuslerdi.O da pastanin cok canli gozukmesini saglamis.Ben gec okudugum icin yapamadim.Ama bu tarif benimde acemilik tarifimdi bir daha kesinlikle yapip koyacagim bu sefer ic muhallebisini daha dondurmamsi yapacagim:).Ellerinize saglik degerli yorumlarinizi beklerim..
Adsız dedi ki…
doğru söylüyorsun benim aklıma sabah geldi bunun içinde vanilya yok dedim belki onun için öyle koktu tariftede yazmadığı için belki olmuyordur dedim ,çünkü ben genelde tariflere sadık kalırım böyle yazıldığına göre bildikleri bir şey vardır diye düşünürüm,ee bir de sizinkiler denenmiş olduğundan çok güveniyorum ,galiba biraz değişiklikler yapmak lazım gibi...bir dahaki sefere bende öyle denicem birde dilimleri incemi kesiyorsun acaba,nasıl cevaplanır bilemiyorum ama genede sorayım
gülcem
Adsız dedi ki…
Sevgili Esma,
Acaba pastaya ait orjinal sayfayi verebilirmisin? ben netten baktim ama buna benzeyen tarife rastlayamadim.
Tesekkurler
jonquille dedi ki…
ayy, bu super bisi! hemen deneyesim geldi ama becerememekten korkuyorum :( hem becersem bile buzdolabinda o kadar beklemesine sabredemem heralde:) ellerine sağlık
!!!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kor Hasan pogacalari:)